Valašskokloboucká radnice dokončila stěhování

Městský úřad Valašské Klobouky v těchto dnech dokončuje stěhování svých odborů a počínaje 1. lednem příštího roku se představí klientům v nové podobě. Nejvýznamnější část stěhování se týkala přesunu odborů státní správy do nové budovy v centru Masarykova náměstí č. p. 275. Tato etapa proběhla na podzim.

Na ni plynule navazovalo stěhování odborů v rámci samotného hlavního sídla městského úřadu tak, aby se zefektivnil chod celé radnice a byl zajištěn maximální komfort občanů.

„Při stěhování jsme vycházeli z požadavku, aby byla nová podoba městského úřadu přívětivá a v co největší míře zefektivnila vyřizování všech záležitostí. Centralizace do tří budov v centru města má za cíl zpřístupnit odbory státní správy i samosprávy všem klientům,“ informoval tajemník Městského úřadu Valašské Klobouky Karel Švach. „Dřívější finanční úřad se nově stal sídlem většiny odborů státní správy. Klienti zde mohou vyřizovat své záležitosti na odboru stavebním, živnostenském, životního prostředí a oddělení kultury a památkové péče či odboru dopravy a silničního hospodářství,“ poznamenal. V objektu se nachází i zkušební místo autoškoly.

Nová sídelní budova městského úřadu si vyžádala rekonstrukci, na niž přispělo dotací na výkon státní správy ve výši 3,8 milionu korun ministerstvo vnitra. Při stavebních úpravách objektu byla respektována i potřeba bezbariérovosti, a sice vytvořením nájezdové rampy a speciální místnosti pro přijímání klientů s pohybovým handicapem.

S upraveným uspořádáním odborů se ovšem setkají občané i na radnici. V přízemí se nově nachází odbor matriky a evidence obyvatel a také pokladna městského úřadu. Tímto opatřením se zjednoduší a zpříjemní placení veškerých poplatků. V hlavní budově nyní sídlí rovněž odbor vnitřních věcí, který se přestěhoval z tzv. Starého úřadu. Ten zůstal sídlem odboru sociálních věcí a městské policie.