Známou minerální vodu dodává Vincentka i zákazníkům v Číně

Společnost Vincentka, která se zabývá především stáčením a prodejem minerální vody ze stejnojmenného luhačovického pramene, loni začala dodávat také do Číny. V roce 2011 firma opět zaznamenala růst tržeb, na jejím obratu se zhruba z deseti procent podílí právě export. Meziroční nárůst tržeb se posledních pět let pohybuje mezi sedmi až deseti procenty a tomu odpovídá i zisk, řekl ČTK obchodně-finanční ředitel Vincentky Ladislav Šumšal.

Společnost ročně vyrobí přes tři miliony lahví Vincentky o obsahu 0,7 litru. Její prodej stoupá v Česku, Vincentka je ale nejžádanějším produktem i pro vývoz. Pijí ji lidé v řadě evropských zemích, kromě okolních států třeba v Rusku, Švýcarsku či na Kypru. "Oproti roku 2010 jsme loni prodali o sedm procent více lahví Vincentky. Je to dáno i tím, že spousta lidí se dnes zajímá o zdravý životní styl. A Vincentka je významným zdrojem minerálů a stopových prvků, například jódu," uvedl ředitel společnosti Jan Šumšal.

Podle něj nyní roste zájem o Vincentku v Evropě i v Číně, letos ji společnost navíc začala dodávat i do Kazachstánu. Kromě balené léčivé vody v lahvích firma už léta vyrábí i doplňkové produkty, jako jsou nosní sprej, pastilky, zubní pasta, hydratační krém či sirup. Jejich podíl na celkovém prodeji společnosti nyní činí zhruba 50 procent, zbytek připadá na lahvovou vodu. Kompletní doplňkový sortiment je k dostání i na Slovensku, brzy bude i v Polsku. Například do Ruska ale firma dodává jen Vincentku v lahvích.
 
Společnost loni změnila vzhled svých výrobků, kterým se snaží oslovit i spotřebitele z mladších generací. Nedávno také uvedla na trh novinku, koncentrát k proplachu nosních dutin Vincentka Nasalis. "Je vhodný pro denní hygienu nosních sliznic. Dnes je zejména ve městech ve vzduchu hodně prachu a škodlivin či alergenů. Tímto způsobem se dají velice efektivně vyčistit i zadní nosní dutiny a zbavit se hlenů," popsal výrobek Jan Šumšal.
 
Podle něj byl loňský rok pro firmu jedním z nejúspěšnějších. "Zákazníci totiž na zdraví šetří až jako na tom posledním místě. Například v roce 2009, kdy probíhala krize a kupní síla nebyla taková jako dříve, my jsme to nepociťovali. Lidé také často nechodí na nemocenské, snaží si nachlazení léčit sami a hledají přírodní prostředky, což opět nahrává nám," doplnil ředitel Vincentky. Přesné údaje o tržbách a zisku neuvedl, zisk podle něj loni dosáhl "řádu milionů".
 
Společnost byla založena v roce 1997 jako Léčivé vody. V roce 2007 firma vyhrála soudní při se společností Lázně Luhačovice o ochrannou známku minerálky Vincentka. Od 1. dubna 2008 se pak firma Léčivé vody přejmenovala na Vincentku. Podle poslední výroční zprávy založené do Sbírky listin, společnost v roce 2009 utržila za vlastní výrobky a služby přes 73 milionů a hospodařila se ziskem téměř 21 milionů korun. Podle výroční zprávy byl tento rok v historii firmy rekordním.
 
zdroj: ČTK