Valašskokloboucká radnice připravuje centralizaci do tří sídelních budov

Občané Valašských Klobouk i klienti z celého správního obvodu obce s rozšířenou působností budou mít od letošního podzimu na městském úřadě přehlednější a rychlejší vyřizování svých záležitostí. Za těmi už nebudou muset vážit cestu do některého z dnešních pěti sídelních objektů, radnice totiž připravuje stěhování do tří budov, které se nacházejí v samém centru města na Masarykově náměstí.

Vedle stávající radnice a Starého úřadu se novou budovou stane také dřívější finanční úřad. Veřejnost tak bude mít při kontaktu se samosprávou i státní správou zajištěn dostatečný komfort a zlepší se i dosažitelnost pro handicapované a imobilní osoby. Stěhování se připravuje na září.

Centralizací do tří budov na Masarykově náměstí se chce městský úřad přiblížit občanům a být pro ně snáze dostupný. V dnešní hlavní budově bude umístěna samospráva a odbory finanční, vnitřních věcí, investiční, matriky a evidence obyvatel a informatiky. Do budovy bývalého finančního úřadu budou přemístěny vybrané odbory státní správy, tedy odbor životního prostředí a oddělení kultury a památkové péče, stavební, živnostenský a dopravy a silničního hospodářství. V takzvaném Starém úřadě zůstane sídlo odboru sociálních věcí a městské policie.

Stěhování se předběžně připravuje na polovinu září. K omezení provozu dojde pouze v jediný den, v pátek 16. září, kdy bude městský úřad kompletně uzavřen a bude probíhat přemisťování odborů. O víkendu bude stěhování dokončeno a v pondělí 19. září budou odbory plně připraveny přijmout klienty v nových prostorech. Nová struktura úřadu má být pro klienty přívětivější a pohodlnější. Odrazit se má především na sjednocení spektra poskytovaných služeb, které s sebou přinese i časově efektivnější vyřizování žádostí a dalších záležitostí, s nimiž občané na úřad přicházejí.

Jak již bylo uvedeno, novou budovou městského úřadu se stane objekt v centru náměstí, který byl donedávna sídlem finančního úřadu. Před samotným stěhováním projde několika stavebními zásahy, které budou mít za cíl především zpřístupnit ho pro handicapované a imobilní osoby. Z nádvoří proto vznikne bezbariérový přístup a také speciální vyřizovací místnost, v níž se tito klienti budou moci spojit s požadovaným referentem. Ten přijde vyřídit jejich záležitost v pohodlí vyhrazeného kontaktního místa.